RECENSION: VIVO Beauty Balm

Kategori:

 
"Primes, conceals and gives the ultimate coverage for that perfect flawless skin finish that lasts all day long."
 

Vad som förvånade mig mest när jag testade denna BB-cream för första gången var att den var såå ljus! Vanligtvis brukar den ljusaste nyansen vara en eller två nyanser för mörk för mig, men denna gjorde mig nästan likblek. Och när man swatchar den på handen ser den nästan intill för mörk ut för mig, men när den väl smordes in i ansktet så blev det väldigt ljust. Perfekt för riktigt ljushyade människor, alltså!  Det finns endast fyra olika nyanser att välja emellan; light, medium, beige och dark. 
 
Täckningsgraden är hög, precis som utlovat. En annan sak som jag la märke till när jag använde denna var att man blev väldigt skinig av den, så ett puder ovanpå är ett måste. Applicerar man för mycket produkt på huden ser det lätt kakigt ut. Produkten är rätt tjock, men trots detta känns den helt okej på huden. Jag hade rätt svårt för att få det att se jämt ut - dock appliceras den bäst med en stippling brush. 
 
För den låga prislappen är det definitivt ett fynd och värt att testa om man inte vill ha en foundation, men inte heller en färgad dagkräm. VIVO Beauty Balm kostar £5 för 30 ml.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: