Introduktion till Glossybox + Swatch: Da Vinchi - 05 Earth

Kategori:

Jag prenumererar på en tjänst som heter Glossybox sedan snart ett år tillbaka. Jag får frågor då och då från både läsare och kompisar kring GB, så därför tänkte jag dra en kort introduktion kring det.
 
 
Vad är då Glossybox?
 
Jo, det är en prenumerationstjänst där man varje månad får hem en söt box innehållandes 5 st. skönhetsprodukter. Syftet med Glossybox är att man ska hitta nya favorit-märken/favorit-produkter i den stora skönhetsdjungeln. Man får inte veta i förväg vad som finns i boxarna, och det är lite det som är en del av spänningen och en av de främsta anledningarna till att jag fortsätter att prenumerera på GB. När man har tecknat en prenumeration får man fylla i en skönhetsprofil där man får svara på ett par frågor kring ens hårfärg, hudtyp osv. för att ditt urval av produkter ska bli så bra som möjligt. 
 
Följer Glossybox verkligen skönhetsprofilen?
 
Eftersom jag ändå har prenumererat under en så pass lång period så kan jag ändå säga att jag har för det mesta fått saker som är efter min profil. Det har hänt någon enstaka gång att jag har fått en produkt för oljig hy när jag egentligen har kombinerad hy, men oftast hittar de produkter jag inte tycker om ett annat hem. 
 
Är du nöjd med Glossybox?
 
I största allmänhet är jag riktigt nöjd. Konceptet är fantastiskt roligt, jag har hittat många nya favoritmärken via GB och kundtjänsten har alltid varit tillmötesgående och hjälpsamma mot mig. Däremot måste jag säga att detta är inte en tjänst som passar alla, vissa kanske hellre vill lägga 139 SEK i månaden på något annat (vilket jag givetvis inte klandrar er för), eftersom man aldrig kan veta i förväg vad som väntar i boxen. 
 
Är du nyfiken på Glossybox? Teckna din prenumeration HÄR. 
 
Har ni fler frågor kring GB? Kommentera detta inlägg så ska jag försöka hjälpa er så mycket jag bara kan! :)
 
OBS! Detta är inget reklaminlägg. Allt jag skriver här är mina egna åsikter och tankar. Mina åsikter kan inte köpas för pengar och jag tänker inte lura mina läsare att köpa något jag själv inte har testat.
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
I mars månads Glossybox fick jag en mineralögonskugga från märket Da Vinchi. Den skickades ut i 9 olika varianter via GB och jag fick 05 - Earth.
 
"Lika vackert som Mona Lisas leende skimmrar denna mineralögonskugga från Da Vinci! Fukta penseln för extra intensitet eller ta en smalare pensel för att applicera som eyeliner."
 
Det bästa med mineralskuggor är att de kan appliceras både torrt och blött, men jag föredrar helt klart att applicera den blöt då intensiteten ökar något otroligt. Jag tog både kort och filmade för att försöka ge skuggan rättvisa, men inget av det räckte. Och jag håller med er, den ser sannerligen inte mycket ut för världen på bilderna. Därmed måste jag meddela att den är 1000 gånger finare IRL.
 
 
 
 
 
Da Vinchi - 05 Earth kostar 169 SEK.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: