RECENSION: Smilelab whitening strips

Kategori:

VARNING! Det kommer att visas mindre smickrande bilder i detta inlägg.
 
 
"Ta hand om ditt leende och få vita, fräscha och rena tänder! Dessa nylanserade, skonsamma "whitening strips" ger dig även bättre munhygien genom att ta bort bakterier och plack. 

- Det enklaste och mest bekväma sättet att få vitare tänder. 
- Gör dina tänder rena och vita fort, med mindre kemikalier. 
- Kliniskt bevisad, säker och effektiv för hemmaanvändning. 

Allt började i London år 2008. En grupp med tandläkare insåg det ökande problemet med att folk inte skötte sin munhygien. Tillsammans med ett gäng kreativa designers hade de tre år senare plockat fram en innovativ, kosmetisk och högteknologisk produkt där både hälsa och skönhet kombinerades. Resultatet blev en helt ny kategori av skönhetsprodukter. Tidigare finns ”hair care”, ”nail care”och ”skin care”. Med det nya märket, som heter Smile lab, skapas en ny kategori, nämligen ”Smile Care”!"
 
 
Inuti förpackningen finns det ett x antal sådana här strips. Smidigt att packa ner i väskan om man ska åka någonstans och vill fräscha upp tänderna. 
 
 
Så här ser stripsen ut innan man sätter på dem på tänderna.
 
 
Och såhär ser stripsen ut på tänderna.
 
APPLICERING:
 
Applicera den långa remsan mot din övre tandrad (gelesidan mot tänderna) och den korta remsan mot din undre tandrad. Justera remsorna med fingrarna tills de sitter bra och vik den bit av remsan som sitter utanför över tanden så de hålls fast ordentligt. Efter 30 minuter tar du bort remsorna och borstar eller sköljer bort den gele som är kvar.
 
 
Resultatet. Jag märkte av en viss skillnad, men det var ingen särskild "wow-känsla" direkt. Jag bör också tillägga att bilderna är tagna i olika ljus, så därför kan skillnaden se större ut än vad den är. 
 
Jag tycker att själva konceptet är smart, men det funkade helt enkelt inte för mig då det ilade i mina tänder under behandligen. En ytterst obehaglig känsla. Dessutom fick jag vita fläckar på en del tänder. Det jämnade ut sig dagen efter, som tur var.
 
Jag är missnöjd med denna produkt och kommer inte att köpa igen. Dock vet jag att flera andra har varit nöjda med Smilelabs whitening strips. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: