RECENSION: H&M MEGA VOLUME MASCARA

Kategori:


Det som tilltalade mig först hos denna mascara var den färgsprakande förpackningen. I verkligheten är den mer neongul än vad som framgår på bilderna. 
 
 
En annan sak som var bra var att man kunde se borsten på sidan av förpackningen så att man slapp bryta upp förpackningen. Jag är ett stort fan av stora borstar och för 29 SEK var det inget snack om saken om att jag skulle ha den. 
 
 
Hylsan har samma utformning som förpackningen, och man blir glad av att se dessa starka färger när man ska sminka sig på morgonen. 
 
 
 
Så här ser borsten ut i verkligheten.
 
Och vad tycker jag om den då?
 
Nä, hörni. Ärligt talat förväntade jag mig mer av denna mascara - för H&M brukar ha bra limited edition-mascaror. Men denna gav mig inte den volym som utlovades. Formulan var dessutom för blöt och det är inget som faller mig i smaken. Det finns dock två till i den här "serien"; Twisted curves och Superlength som också har fullt lika färgglada förpackningar som har fått goda omdömen. Jag tror att Mega Volume Mascara kan vara ett bra komplement i din sminksamling för dig som önskar svärta, längd och vill ha en billig vardagsmascara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: