RECENSION: The Body Shop Super Volume Mascara

Kategori:

 
I julas fick jag denna mascaran i The Body Shops Ultimate Julkalender. Och jag är så glad att jag fick upptäcka den!
 
 
"Ger intrycket av tjockare och längre fransar utan klumpar tack vare den nya formulan som sitter länge utan att kladda och den specialdesignade applikatorn. Ger fantastisk volym till fransarna. Dermatologiskt och oftalmologiskt testad. Innehåller Community Trade-producerad marulaolja, Community Trade-producerat ekologiskt bivax samt glycerin och pantenol."
 
Borsten är gjord av syntetiskt hår - vilket jag vanligtvis föredrar. Jag gillar att man får rejäl svärta av denna mascara, vissa mascaror brukar ge efter sig en lite grådassig nyans. Det finns inget negativt att säga om Super Volume Mascara egentligen - volymen finns där, längden likaså och fransarna blir fint separerade. Den är desstom väldigt lätt att tvätta bort. Den smular inte under dagen. - Ja, en toppenmascara helt enkelt! Jag som hellre vill ha dramatiska ögonfransar kommer att använda den mer på vardagar dock. Men sådant är en smaksak så därför tänker jag inte sänka betyget på grund av det!
 
The Body Shop Super Volume Mascara finns tillgänglig i tre nyanser; black, cobalt blue och brown. Den kostar 155 SEK.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: