RECENSION: Etude House "I need you, Yogurt" Wash-off Pack

Kategori:

 
Vid första anblick tror jag att vi alla är överens om att det ser ut som ett fyrpack med mini-yoghurtar. Men det är faktiskt... *trumvirvel* ansiktsmasker! Hur coolt är inte det egentligen? 

Dessa ansiktsmasker kommer från ett märke som jag antar att de allra flesta aldrig har hört talas om, nämligen Etude House. Det är ett koreanskt skönhetsmärke som har toksöta förpackningar på nästan alla sina produkter.
 
Jag tror att detta är min allra första produkt från Etude House, men jag är sedan ett par år tillbaka fullkomligt förälskad i den koreanska skönhetsvärlden och dess produkter. Det är så mycket spännande och främmande för oss som lever i Europa.
 
Men åter till recensionen - och vi kan väl börja med förpackningen. Den är hur gullig som helst och föll mig i smaken helt och hållet. Det är fyra avtagbara "yoghurt-förpackningar" med dofterna jordgubb, kiwi,  äpple samt persika. De doftar riktigt gott, men doften är tillräckligt mild så att även känsliga näsor kan använda dem. 
 
 
En förpackning innehåller 12 ml och räcker till cirka 7 användningar, vilket ger mycket produkt för pengarna. Om jag inte missminner mig så kostade denna ca. 35-40 kr. Det innebär att varje ansiktsmasks-applicering kostar mindre än en krona (!) styck. 
 
Jag finner det lite klurigt att applicera masken jämn över hela ansiktet, men det spelar inte så stor roll eftersom den ändå inte torkar som vissa masker gör. Precis som de allra flesta ansiktsmasker bör man låta den sitta på huden i ungefär 10-15 minuter. Sedan tvättar man av det med ljummet vatten.
,
När det kommer till effekter så ska jag inte ljuga och säga att jag har märkt en uppenbar skillnad efter att jag har använt dessa. Däremot har huden fått en riktig återfuktnings-boost, lyster och huden känns omedelbart lenare. Perfekt för torrisar i vinter, med andra ord! 
 
Jag kan inte komma på några direkta nackdelar med denna produkt, förutom att den är ganska svårtillgänglig för oss i Sverige. Så vill man köpa Etude House "I need you, Yoghurt" Wash-off Pack får man nog vara beredd på att beställa via nätet, och beställ det i god tid för produkterna skickas från Korea (man får räkna med minst 30 dagar innan leverans).
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: