RECENSION: EOS Dolly Eye Grey Lenses + Dagens Make Up

Kategori:

Som jag nämnde i mitt tidigare video-inlägg har jag införskaffat ett par linser. Jag var egentligen ute efter ett par linser som ljusade upp min naturliga ögonfärg, men dessa gjorde det nog en eller två grader för mycket. Däremot kom de lägligt nu när det snart är halloween och jag kommer därför förmodligen att ha nytta av dem på så sätt.
 
Linserna heter EOS Dolly Eye Grey och är köpta på Pinkyparadise. Om ni ändå tänker beställa linser därifrån kan jag tipsa er om att om ni slår in Mygiftandmycurse som kod när ni har kommit till kassan så får ni dessutom ett supergulligt linsetui och en hemlig present på köpet!
 
 
Färgen är väldigt opak, d.v.s täckande. Det är det som ger det skräckinjagande intrycket då ögonen blir otroligt ljusa, babyblå/grå - eller i vissa ljus till och med vita. Hålen till pupillerna är ovanligt små, vilket ger en illusion av att man har stora pupiller. Visserligen tycker jag att det ser fint ut, men samtidigt blir det svårt för ögonen att "andas". Trots detta tycker jag att linserna är riktigt bekväma och jag kan bära dem i ganska många timmar innan ögonen blir för torra. Sammanfattningsvis är jag nöjd med linserna. De är prisvärda (har för mig att de kostade ca. 160-170 SEK) i jämförelse med linser man köper ifrån Sverige. Pinkyparadise ligger i Asien och därmed blir leveranstiden ganska lång, så tänk på att beställa i tid om du behöver dem till något särskilt tillfälle. Jag har för mig att det tog 3-4 veckor för mina linser att komma fram. 
 
 
Här ser jag ut som ett riktigt psycho, men på något vis trivs jag ändå med hur mycket mina ögon sticker ut. Jag älskar ju att vara annorlunda.
 
UPPDATERING:

Jag var dum nog att inte posta bilderna på de söta små glasflaskorna som linserna kommer i. De är förtvivlande svåra att bryta upp dock. 
 
 
 
Här kommer även "Dagens Make Up" för er som är intresserade.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: